ISPC Update on Covid-19 and Masjid Reopening Plans

Dear Community Members,

Assalaamu Alaikum WRWB,

As we draw closer to the end of Ramadan, we pray to Allah SWT to accept from all of us.

In recent days, Government authorities have started full "Phase One Re-Opening" of various activities allowing certain venues to operate at 50% capacity along with strict safety measures and social distancing enforcement. In light of this development, the ISPC Board members have consulted with our religious scholars and healthcare professionals, and concluded that the criteria and resources needed to provide a safe environment for our community are currently not available in the short-term.

Therefore, the ISPC Board will continue to uphold our previous decision to keep Masjid facility closed at this time for the five daily prayers, Jummah, Tarawih and Eid prayer.

On a positive note, we are planning and preparing to open up the Masjid to the community in the near future after Eid, while implementing safety procedures to keep the community safe, In Sha'a Allah. We will be distributing these guidelines in coming days and look forward to seeing the Masjid filled again. In Sha'a Allah.

Islam places an utmost priority on the safety and sanctity of the human life as one of the holistic aims of our Shari`a. Please stay safe for yourself, your family and the community you love. Jazakumullaho khairan for your understanding and support. May Allah protect us all. Ameen.

Please continue to visit Masjid website and Facebook page for latest updates:
www.ISPC-FL.org
https://www.facebook.com/IslamicSocietyOfPinellasCounty/

أعضاء جاليتنا الكرام، السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

ها هو رمضان قد أزف على الرحيل، آخذا معه ما قد أودعنا فيه من الأعمال، فنسأل الله تعالى أن يتقبل منا ما أودعنا فيه من صالح الأعمال وأن يتجاوز عنا في ما قصرنا فيه .

أحبابنا الكرام، في الأيام الأخيرة بدأت السلطات في فتح المجال برجوع الحياة إلى العادة وبذلك فقد سمحوا لبعض المؤسسات باستئناف نشاطاتهم بنسمة خمسين في الماءة من الطاقة والسعة مع احترام قوانين الحجر الصحي .
لذلك وبعد التشاور مع أهل العلم الشرعي ومع المختصين في مجال الصحة، قرر أعضاء إدارة مسجد عباد الرحمن أن الظروف والشروط الملائمة لفتح المسجد في بيئة سليمة آمنة في أيام رمضان الأخيرة وفي يوم العيد ليس متاحة الآن .
من أجل ذلك سنواصل إغلاق المسجد في الأيام القليلة القادمة في ما يتعلق بالصلوات الخمس والجمع وصلاة التراويح وصلاة العيد حتى تتوفر هذه الظروف الملائة في الأيام القادمة القريبة بإذن الله .
ولكن أبشروا فإننا نعمل جاهدا لتهيئة الظروف الملائمة لفتح المسجد مرة أخرى لأعضاء الجالية الكريمة في المستقبل القريب بعد عيد الفطر بإذن الله، وذلك حفاظا على سلامة أعضاء الجالية الكريمة، وسوف نوفر كل هذه المعلومات لكي يطلع عليها الجميع إن شاء الله تعالى حتى يكرمنا الله عز وجل فنرى المسجد مملوءا مرة أخرى كما تعودناه .
وتعلمون حفظكم الله أن الإسلام أعطى عناية كبيرة لسلامة النفس البشرية والحفاظ على الصحة والحياة، وذلك من مقاصد شريعتنا الغراء الخمس (ومنها حفظ النفس).
فنرجو منكم أن تحافظوا على سلامتكم وسلامة أهاليكم وسلامة جاليتكم،
جزاكم الله خيرا على تفهمكم الوضع وعلى دعمكم المستمر، وحفظكم الله ورعاكم. آمين .

المرجو أن تستمروا على زيارة موقع المسجد على الانترنت والفاسبوك للمزيد من المعلومات .
www.ISPC-FL.org
https://www.facebook.com/IslamicSocietyOfPinellasCounty/